Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.
Wynn’s Diesel EGR Extreme Cleaner är speciellt framtagen för moderna motorer som behöver effektiv rengöring i luftintag, luftflödes sensor, insugningsventilerna, avgasventiler, gasspjäll, spjällhuset och EGR-ventilsystemet. Används för rengöring av direktinsprutningsmotor som blivit igentäppt av sotpartiklar. Hjälper mot höga HC och CO värden, ryckig gång och oregelbunden tomgång.
När motorn går ojämnt och rycker eller slutar svara på gaspådrag kan det vara idé att behandla motorn med Diesel EGR Aerosol rengöring. Din bil, motor kommer att gå mycket jämnare på tomgång och vid gaspådrag och du får en bättre körupplevelse.
Extremt brandfarlig aerosol. Tryckbehållare kan sprängas vid uppvärmning. Orsakar allvarlig ögonirritation. Kan orsaka irritation i luftvägarna. Kan göra att man blir dåsig eller omtöcknad. Giftig för vattenlevande organismer.
Wynn´s EGR 3 Aerosol Diesel är en spray med både upplösande och renande egenskaper. Lösningsmedlet och rengöringsmedlet i EGR 3 Aerosol Diesel löser skonsamt upp smutspartiklar och sot från avgasventiler och EGR-ventilen. Rengjorda ventiler öppnar och stänger luftintaget och avgasutsläppet optimalt vilket minskar risken för ojämn motorgång. Dessutom minskar de miljöovänliga utsläppen. Rengör gärna med Wynn´s EGR 3 Aerosol Diesel minst 1 gång per år så minskar du risken för driftstörningar, startproblem och kostsamma reparationer. Regelbunden rengöring ökar livslängden på bränslesystemet och insuget. Samtidigt minskar både bränsleförbrukningen och de miljöovänliga utsläppen.
Kombinera gärna med Wynn´s Formula Gold Diesel – som hälls i bränsletanken – för fullständig behandling av hela bränslesystemet.
Ta bort luftfiltret och den flexibla slangen som tillför luft via insuget.
Låt motorn gå på tomgång.
Spraya in i luftintaget i 1—2-sekunders intervaller.
Spraya inte direkt i turbon.
Varvtalet kan förändras p.g.a. förändrad blandning av luft och bränsle.
Efter varje intervall – vänta tills varvtalet sänks ner till tomgång.
Accelerera inte, även om varvtalet sjunker lägre än normalt!
Fortsätt spraya i intervaller tills hela flaskans innehåll är förbrukat.
Låt motorn gå på tomgång 10 minuter.
Stanna motorn och montera tillbaka luftfiltret och slangen.
Starta motorn och kör 10 km - kör på lågt varvtal.
Låt därefter motorn gå på tomgång i minst 1 minut innan du stänger av motorn.
TÄNK PÅ! Om servicelampan tänds efter behandlingen bör du nollställa felkoden. Lampan kan tändas på vissa fordonsmodeller när man haft motorn igång utan luftfilter.